vrijdag 11 november 2011

Met Zoran naar de Intratuin

Gister was er bij Intratuin hier in Kerkrade de opening van een nieuwe Martin Gaus hondenschool. Niet echt spectaculair. Martin Gaus zei even snel dat het een nieuwe school was, zonder wachttijden en dat je dus iedere dag van de week binnen kunt lopen en kunt beginnen. En even over de manier van trainen.. met clicker dus.
Er waren wel redelijk wat honden en Zoran werdt natuurlijk helemaal gek. Die wil dan alleen maar spelen, spelen en spelen. Na met bijna alle honden kennis gemaakt te hebben, waarvan een groot deel bang was en de rest niet wilde spelen, werdt hij weer wat rustiger. Zoran vondt een franse bulldog heel erg leuk. En het was geweldig om te zien hoe die bulldog reageerde op Zoran. Als Zoran wild kwispelend op hem af kwam, zette hij heel simpel gewoon een stap vooruit, tegen Zoran aan. Zoran ging vervolgens voor de half zo grote bulldog op de rug liggen en deed heel voorzichtig. Niet slaan met zijn poten, zoals hij normaal doet. Voor alle mensen was hij ook totaal niet bang en hij reageerde, ondanks de drukte, goed wanneer ik hem vroeg te gaan zitten.
Na de Intratuin ben ik nog met mijn ouders en zusje meegegaan naar huis. Daar heeft hij nog flink wat rond gerend door de tuin en tussen de planken van de schutting door kennis gemaakt met de honden van de buren. Zij hebben een basset en een jack russel, blaven de hele dag en worden nooit uit gelaten. Een tijdje terug toen ik ook bij mijn ouders op bezoek was, was er ook bezoek bij de buurvrouw. Zij hadden kleine kinderen bij en toen die de buurvrouw wezen op de strond in de tuin, ging ze maar eens met boterhammenzakjes een rondje maken om alles op te ruimen. Als mijn ouders gewoon door de tuin lopen, dan rennen de honden van de buurvrouw de hele weg blaffend mee. De buurvrouw roept dan wat nee en kom hier, maar daar reageren ze totaal niet op. Mijn ouders kunnen dus niet eens meer in de tuin zitten, zonder dat de honden van de buurvrouw telkens aan het blaffen zijn. Maar oke, we hadden het over Zoran. Op een gegeven moment had Zoran de gieter gevonden. Mijn ma heeft een grote, maar ook een klein gietertje en Zoran besloot de plantjes maar even water te gaan geven.
Eenmaal weer thuis heeft meneer alleen nog maar geslapen. Het was gisteravond dus lekker rustig.

"He, de plantjes hebben water nodig!"
DSC_3729 klein
"Daar achter nog wat water."
DSC_3745 klein
"Hier nog een beetje."
DSC_3753 klein
"Pfff, wat een grote tuin."
DSC_3760 klein

1 opmerking: