vrijdag 11 november 2011

Wandelen bij Kasteel Erenstein

Vrijdag zijn we met Zoran wezen wandelen bij Kasteel Erenstein, een kasteel dat gebouwd is in het begin van de 14e eeuw en op nog geen kilometer bij ons vandaan ligt. We zijn er met de auto heen gegaan, zodat we daar een fatsoenlijk stuk zouden kunnen wandelen en zo leert Zoran ook dat we soms toch de auto in moeten om iets leuks te gaan doen. Meestal tilde ik Zoran op om hem de auto in te krijgen, want hij ging dan zo aan de riem hangen dat het onmogelijk werd voor mij om er zelf in te kunnen stappen. De laatste keren trok hij niet meer zo extreem en vrijdag ben ik in de auto gaan zitten en heb ik hem aan de riem naar mij toe getrokken. Hij trok eerst wel goed terug, maar niet zo extreem als voorheen, wanneer hij echt rondjes ging draaien en zichzelf gewoon echt aan het wurgen was met de riem. Toen hij bijna bij de auto was, liep hij opeens gewoon vanzelf, stapte zonder problemen de auto in en kwam bij mij op de bank zitten. Wat waren we trots! In de auto, ook voor dat korte stukje, in het toch nog altijd flink kwijlen, maar zolang hij niet hoeft over te geven en makkelijker de auto in leert te stappen, vind ik het goed.
Na een flink stuk gewandeld te hebben en een paar keer even lekker rustig ergens gezeten te hebben, kwamen we op het einde van de route nog een aantal groepen vogels tegen. Als eerst een groep volwassen ganzen, waarnaar hij toch wel even bleef staan kijken, maar hij ging er niet op af. Vervolgens een groep eenden, die zijn toch wel een stuk kleiner en daar durfde hij wel op af te gaan. We hadden hem aan de riem, dus hij kon niet echt dichtbij komen en toen hij rustig ging zitten en de eenden verder negeerde, kreeg hij een dikke knuffel en liep weer rustig mee verder. Als laatste kwamen we nog een groep ganzen tegen, maar deze keer met jongen. De oude ganzen waren niet interessant, maar die jongen toch wel. Toen papa gans blazend en met zijn vleugels slaand op Zoran af kwam, snapte hij dat hij die kleintjes toch ook maar beter kan negeren.
Toen we weer bij de auto waren, was het eerst weer even tegenstribbelen, maar daarna stapte hij toch weer zonder problemen in de auto.
IMG_0731 klein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten